Wednesday 10 June 2009

Lauk kegemaran sekeluarga...


Sambal udang petai merupakan lauk kegemaran kami sekeluarga. Petai merupakan sejenis ulam yang boleh menambahkan kelazatan dan keenakan dalam masakan sambal udang. Sambal udang petai sungguh sedap jika dimakan bersama nasi putih...emm... Jika makan sambal udang yang lazat ini kadang-kadang tidak sedar yang berat badan yang semakin menaik ini... Ketika makan sambal udang petai ini dr. Normaliza lalu pun tak nampak tau...Yelah, dr. Normaliza kan comel je..bukan besar mana pun..he..he..jangan mare..


4 comments:

  1. salam..kami pun suka sambal tumis udg petai..yummy

    ReplyDelete
  2. salam..udang petai..ngak mau gitu..nanti berbau satu umah..ahahhaha

    ReplyDelete
  3. selera kita lebih kurang sama je,tapi saya lebih suka lagi kalau pedas lagi,berasap bila makan, baru ummmp...

    ReplyDelete
  4. Ipod

    Ipod merupakan rangkaian pemain media digital yang telah dikeluarkan oleh sebuah syarikat computer yang termashyur iaitu Apple computer. Antara produk ipod yang telah berada di pasaran ialah Apple iPod + HP. Ipod memberi kemudahan yang terkini dalam memproses data dan maklumat. Ipod boleh menyimpan datanya di dalam sebuah hard drive, manakala terdapat ipod yang boleh memproses dan menyimpan data dengan menggunakan flash memory . Sementara itu, ipod juga boleh diaplikasikan sebagai hard drive eksternal apabila disambungkan terus ke komputer anda.

    Ipod mampu mengeksas beberapa dokumen yang berformat antaranya seperti MP3,WAV,AAC/M4A, Protected AAC, AIFF, Audible audiobook dan Apple Lossless. Walaupun begitu ipod tidak dapat memproses rakaman yang berfomat seperti OGG Vorbis, FLAC, Windows Media Audio (WMA) atau RealAudio.

    Pengguna boleh menyusun pelbagai koleksi muzik kegemarannya di dalam komputer dan ipod . Seterusnya iTunes secara automatik dapat menyelaraskan ipod dengan koleksi muzik yang terpilih dengan mudah dan teratur selepas ipod disambung ke komputer anda. Kemudahan ini memberi ruang dan memudahkan pengguna menyelenggara koleksi muzik atau lagu kegemaran mereka.

    ReplyDelete